dimanche 18 mai 2008

catars crosada esclauvatge e ecologia

Que la fèsta comença...

Arser , tornèron parlar de la caça als catars. Menada sens relambi per la gleisa catolica, e mai que mai d'aquò pels dominicans. Los quals son coneguts coma d'òmes simples, que son venguts combatre los catars sus son terrenc, lo de la vida sens farlabica, sens argent , sens luxura, onors, dominicans que menan alara que tota la ierarquia d'alara , fasia vergonha, e se pensavan pas que de se'n metre plen las pòchas , la gargamèla , e de trobar d'eiritages pels bastards, tèrras e titols.

Al passatge vesem que i a ren de cambiat jos lo solèlh.

D'un biais tot aquò nos butarian de pensar que la gleisa , a per prètzfach que tot contunha etarnalament aital, coma o diguèt un istorian , lo monge , curat, predicaire, arriba aprèp lo guèrrièr e lo mercant , per los aparar del remòrd . Que lo « copable » es prèp de pagar car per èstre perdonat e trapar lo cèl.

Soi pas un anti catolica primari que faguèri la comunion e la confirmacion e mème que foguèt recebut primièr cò qu'espantèt lo mèu paire ....Ièu qu'èri pas jamai primièr de ren levat per ne far una...

Espantant d'aprendre qu'aquela caça perdurèt un sècle. Que totis los vilatges i passèron , e que las familhas cataras foguèron seguidas sus mantunas generacions, marcadas a l'encra roja. Qu'òm desseveliguèt los mòrts per escampar los òsses fòra los cementèris, la tèrra consagrada. Quna vergonha foguèt!

L'Inquisicion tenia de poders extrordinaris, e èra drèchament restacada al papà . Cò que fa que los preires , curats o ritons dels ròdols avian pas drèch de paraula, i podian pas rès , çò que revèrta clarament lo ròtle d'una policia estrangièra que subrepassa, (veire la cançon del cocut) las autoritats del païses conquists . Coma o diguèt los especialistes de la question que parlavan arsèr, la gleisa faguèt pròva d'una inteligencia aremarcabla . Aimi plan lo mot. Es pas lo diable , es machaviel es remarcabla. E Ben Laden consi es sonat ? Rusat, adrèch, destricat , bèdre , coratjos, bèl , infernenc?

De fach "los braves" començeron per « questionar » , a la seguida se mudèron en jutjes , puèi passèron la man per las executions de las sentenças: las cremacions a mantuns còps qu'aquò daissavan pas de traças e enebissian l'idèa de peregrinatge , donc remarcabla. (Es pas bèla l'objectivitat jornalistica de la discutida sens fèbre? que tot s'es apasimat ara, que ne podem parlar sens escupir d'insolençias. La maire ainada de la gleisa , en sostenh, quicòm coma la segonda linha en rudbi, o la tresena, en seconda cortina, sostèt los borrèls dins son trabalh. Al passatge un fum de paucs vals s'emplenèron las pòchas , las denonciacions rajèron de tot costat.( vos rapela pas quicòm?) Que fasia bon de decelar lo vesin per li panar sa tèrra , sas riquèsas , e mantuns còps sa femna , coma d'unes curats sens morala que se'n parlèt entre l'emission...
Es aital que pauc a chauc pauc , menimosament , en permejant de pas oblidar lo mendre pichòt bonsòme, la gleisa descapitèt tota la ierarquia catara, e que lo pòble poguèt pus pregar, que fautavan preires e perfachs o, amai, luòcs de pregarias..
Semble que degun ara vòl pas , o tirèt pas totas las leiçons per totas las grandas venturas de l'engenh occidental... Esclavatge estrenat entre l'OCcasion de las crosadas amb los Slaves del Balkans tant per la "reconquista " que per la primièra crosada. Esclavatge dels negres en seguida. Colonisacions . Guèrras òrras de pertot e Shoah per acabar ame lo malastre total. Mas que cresiam de n'aver acabat ame tot aquò, com'o diguèron, que la paret de Berlin debordelèt e que l'astrada del comèrci , la fin del materialisme devia nos endevenir un monde de patz e de tolerancia. Una mena de paratge que! amb la riquèsa amai. Mas cal creire que las missantas idèas son coma la tranuga qu'an de raices tant prigondas que se podon pas crebar que sia ame lo e rondup o lo quite jitaflambas...
Aprèp totes los crimis de las crosadas , la leiçon portèt. Qu'i aviai d'escolans apreneires de pertot. La gleisa venia de mostrar al monde cristianisat, consi se pòd matar un pòble, e totes los « grands colonisaires "qu'acomençavan a pron pena de veire que lo monde èra plen de riquèsas , que sufisia de se baissar ; e que per capitar lèu , seria milhor de panar los autres, que de se cansar de trablahar, trapèron totes d' apprendre lo mestièr d « 'esclauvagistes » , mas subretot que se sentiguèron d'alas per se trapar un boçin d'univèrs. Que lo faguèron al bèl nom de Jesus.
Segond un esquèm vengut classica: « òm viòla , òm tua , òm pana , ( e òm s'en va) e aprèp òm sona la gleisa per se far perdonar e recaptar las armas... »

Tot aquò dich sens cap de malvolença. Un constat simple.

Es aital que nasquèt aquela volontat occidentala d'encadenar los pòbles, sens tròp sentir lo fissal de la justicia terrestra o divenca imanenta. Sens trapar cap de mal a l'arma o al cap. Sens se remembrar "abant d'o far" los comandaments de la Bibla:

« tuaras pas , panaras pas , envejaràs pas la femna del vesin,... »

De segur que l'Islam tanben se liurèt al comèrça d' esclaus , mas totes los istorians s'accordan per dire que se mostrèron mens crusèls, e mai tolerants que los « cristians », e creeron pas de colonias, coma França, Anglatèrra , Espanha , Portugal, Olandia, Alamanha, Belgica, ....
A mai l'empèri chinès al temps de son esplandor creèt pas que de pòrts liures.
E sembla ben que las raices d'aquel biais de chaplar e de violentar, de cercar l' « aur », e de fòrçar las conscienças troban sa sorga dins la sèt de poder de la ierarquia catolica de Roma .
Aquò's la malediccion qu'entaca totas las nòstras accions e volontats ( OMS , ONU, omc,) e nos pega al cuòl), e qu'es la causa de çò que nos espèra ara; a saure per coronar tot, la roïna ecologica e umana de la Tèrra.
Consi creire aprèp tant de massacres que lo monde « occidental » tant poderos auèi; qu'al sègle XIII o XIV trobe tant lèu un' aparada als malastres que son d'arribar ...

Vertat que s'èri nascut del Bangladesh creriai pas res que venga d'un òme blanc.

Aucun commentaire: